Yoyoyo Den nya Historien del 2

Simon Orädd låg nu nere i det blå blöta vattnet! och visste att han inte kunde simma för han hade ju varit med om det här förut (se början på yoyoyo del 1-5)
Han låg nu där på botten och funderade om han en dag skulle bli räddad för att luften höll på att ta slut.
-Jag undrar om jag en dag ska bli räddad för att luften håller på att ta slut. tänkte Simon
och den här gången behövde han faktiskt inte vänta lika länge på hjälp eftersom det åkte förbi en fiskebåt med ett stort när som Simon genast trasslade in sig i! Först ett par varv å vänster och sen ett par åt höger innan han började sprattla runt som en riktig mört och satt ordentligt fast. Fiskebåten började hala in nätet och fiskarna blev väldigt förvånade när Simons huvud dök upp där och sa "HEJ! åker ni ofta förbi här??" (Simon hade fördomar om att de flesta sjömännen var gay så han började allt med en raggningsreplik, inte för att han försökte ragga på dom men ändå) Fiskarna kollade lite snett på Simon och la han i en tunna som de kastade tillbaka i sjön och Simon tänkte -Så var det dags igen!, men denna gång så flöt han faktiskt omkring tills han blev uppfångad utav Kapten Shams lilla fiskejolle.
-Harr Harr! En till ful fisk! ser rätt så stor ut! det blir mycket pengar till mig! sa Kapten Sham högt för sig själv, medans Simon försvarade sig med orden
-kapten Sham ditt gamla pucko! Det är jag Simon Orädd! vars son du nästan adopterade i den förra historien! Släpp mig fri och du ska bli rikligt belönad, sa Simon och skramlade till med de tre 50 öringarna han hade i fickan.
-Hmm intressant! Jaa en fisk är du då inte! kanske en sjöko men inte en fisk! "Med dom där pengarna så kanske jag kan bärga Titanic och göra henne till min! Större fiskebåt kan ingen ha skådat!" tänkte Kapten Sham sen och gned sina händer emot varandra.

Kapten Sham beslutade sig genast för att ta emot pengarna och kasta Simon i land. Utan postcykel så tog Simon upp sin mobiltelefon (en siemens, hans gamla trotjänare från förra historien som otroligt nog överlevde undervattensturen) och funderade på vem han skulle ringa till.. hmmm.. kanske gösta men han har väl inte tid nu när jobbet tar all hans tid, eller kanske elton men han har ju börjat bli lite väl närgången den senaste tiden och MacGyver är det bara att glömma eftersom Simon spillde hallondricka i hans hår för två veckor sen och han blev inte så glad över det. Så Simon knappade in nummret till Greve Olaf! 

- Greve Olaf här, sa rösten i telefonen
- ja det är Simon Orädd som ringer! jag är fast vid sjön untanför Kapten Shams husvagn, kan du hämta mig?? 
-Självklart! sa greve Olaf, - jag tar vrålåket! vi syns snart! 
och konverationen var över.. 

Simon tänkte sig nu Greve Olaf farande i en sprillans ny Lamborgini, farandes fram i en sådär 300 km/h och det började väldigt bra för en exakt sån bil kom och blåste förbi Simon men det var inte Greve Olaf utan Simon Orädds bittre granne Wiberg som givetvis inte ville ge Simon skjuts. Men Simon tänkte att Greve Olaf borde komma snart eftersom han bara bor 10 minuter därifrån minuterna gick och snart hörde Simon ett motorljud.... ett par minuter till gick och Greve Olaf dök upp på sin flakmoppe!! "Vilket vrålåk tänkte Simon, Suck" 

-hoppa på och håll i dig för nu jävlar kommer det att gå undan! sa greve Olaf till Simon och en resa som normalt tar 5 minuter tog nu en kvart! 

Vill ni träffa fler av Yoyoyos karaktärer och läsa den spännande fortsättningen!! Se nästa del!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0